tirsdag den 19. juni 2012

Tirsdags sysler

Det er ikke så meget krea jeg lige får nået for tiden. Jeg søger inspiration rundt omkring, så der kommer sikkert snart nyt. Jeg kan pt. bruge timer på pinterest. Jeg har i stedet brugt tiden på at lave rabarbersaft - mums. Og så er det så flot i den flaske - tak til Søstrene Grene.
Og så venter jeg så spændt på at se min stokrose springe ud, den har jeg jo ventet på to år!!
Jeg fik den som en lille "baby" plante fra min svigerinde.



Opskriften på rabarbersaft får du her...
ca. 1 liter
Du skal bruge:
1 kg rabarber
ca. 75 cl vand
Saft af 1 citron
500 g sukker (mindre kan sagtens anvendes)


Skyl rabarberne, og skær dem i mindre stykker.
Kog dem i vandet, til de er møre.
Hæld rabarbermassen op i et saftklæde, og lad saften løbe af i 30 minutter.
Rengør gryden, og hæld saften tilbage.
Tilsæt sukker og citronsaft.
Kog under stadig afskumning, til saften er helt klar.
Hæld saften på varme, rengjorte flasker.
Luk dem tæt.
Opbevares køligt.

 Jeg nåede da også lige at gøre mine to pelargonier glade. De fik nyt hjem og nyt jord, så nu må de gerne vokse sig store og flotte.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar