søndag den 6. oktober 2013

Nyt materiale til ørestikkers - Friendly Plastic

Nu tror jeg vist hellere jeg må få lavet det der indlæg om friendly plastic :) 
Der er mange der har spurgt ind til materialet og hvor det kan købes mv.
Så her kommer en kort gennemgang. Har du spørgsmål, så læg gerne en kommentar :)

Friendly plastic er plastic, som smeltes i varmt vand, hvorefter man kan farve det med acrylmaling. 



Jeg har brugt friendly plastic kugler - jeg har købt mine her  - der er mange forskellige mængder og jeg har købt 250 g - det holder længe!!

Her ses kuglerne inden de kommer i vandet. De er mælkehvide og når de kommer i varmt vand (62 grader) bliver det gennemsigtigt og kan smelte sammen.


Kuglerne er nu gennemsigtige og kan tages op af gryden og æltes.




Mine forme købt på ebay her og her - søg efter silicone mold.
Husk at holde dig under 80 kr. excl. porto hvis du køber uden for EU hvis du vil slippe for skatter mv.




Alt er farvet med acrylmaling




Go fornøjelse

10 kommentarer:

  1. Ej det ser helt vildt sjovt ud :D men hvordan farver du dem? Er det bare at pensle dem når de er hårde, eller? Klem Pernille

    SvarSlet
  2. Hej Pernille :) Ærgeligt jeg ikke kunne komme alligevel i går til blogtræf - havde ellers glædet mig rigtig meget :)
    Nå, men jeg farver plastiken når den er gennemsigtig. Den æltes mens den er varm og trækkes til en tynd plade, som der kommes en lille klat maling på. Herefter folder jeg massen og prøver at holde malingen inden i klumpen. Når den bliver for hård og kold lægger jeg den tilbage i gryden til den igen er varm og arbejder videre... gir det mening? Ellers prøv at søge videoer på Youtube. ;)
    Kh Jo

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var da skide ærgerligt! Synes godt jeg havde set dig på listen, men slog det hen, for kan ikke huske en skid for tiden :D

      Det giver så meget mening. Det er lidt ligesom når man laver bolcher ;)

      Slet
  3. http://www.youtube.com/results?search_query=friendly+plastic+pellets&oq=friendly+plas&gs_l=youtube.3.1.0l9j0i5.13059.19656.0.21537.15.10.2.3.4.0.98.833.10.10.0...0.0...1ac.1.11.youtube.8Pk3CPDVRe8

    mon det link virker ;)

    SvarSlet
  4. Mega god ide, ved du om det kan købes i Dk? Og ja det var ærgerligt at du ikke kunne komme i går. Var rigtig hyggeligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan godt købes i DK - jeg kan ikke lige huske hvad butikken hed, men jeg synes ikke det kan betale sig... 50 g koster vist 50,- plus porto!! Det synes jeg er dyrt i forhold til den mængde jeg har købt i england :)

      Slet
  5. Hvor ser det sjovt og spændende ud! Det må være det næste jeg skal prøve! Kh Charlotte

    SvarSlet
  6. Det ser virkelig spændende ud. Imponerende at man selv kan indfarve plastikken. Tak for tippet og vejledningen.

    SvarSlet
  7. Ej det materiale kender jeg slet ikke. Det skal helt sikkert prøves.
    Tak for link.
    Jeg har meldt mig som læser hos dig ;-)

    SvarSlet