lørdag den 28. juli 2012

Et nyt medlem af familien og lidt indkøb...

Vi har rigtig været på tøsetur i dag, Marie og mig. Marie har længe ønsket sig et lille dyr, så vi var ved dyrhandleren i dag og med hjem fik vi en lille fin dværghamster. Det er rigtig piget, lyserødt bur og minsandten om man ikke også kunne købe lyserødt strøelse til bunden!! Så nu er vi de lykkelige ejere af et candyfloss hamster !!

Vi var også et smut forbi Søstrene Grene og Panduro. Jeg havde jo hørt at de skulle have fået nye efterårsfarver af garn i Søstrene Grene, så der røg et par nøgler i kurven, sammen med en del andre ting. Det er underligt at jeg ikke kan gå ind i den butik uden lige også at købe lidt andet end det jeg egentlig skulle have...
Jeg fik bl.a. hårspænder, klistermærker og elastikker til at hækle på.

I Panduro købte jeg farver til krympeplast og lidt mere til at lave sæbe med. Der er nu lavet små fine lavendelsæber i lilla farve. En fin lille gave ;)
Enduft af lavendel og lidt lilla farve
Sæbe, forme, farver, duft... så er det bare at gå i gang
Det hele smeltes i et vandbad - ikke duften, den kommer jeg først i senere når det er kølet lidt af
De færdige sæber

Billedet viser ikke den rigtige farve, de er mere lilla ;)

4 kommentarer:

  1. Sikke en masse lækre sager du har fået købt...Søstrene Grene er bare en butik hvor man ikke kan gå tomhændet ud...kan man nu heller ikke i Panduro for den sags skyld... =)

    Kig evt forbi og se min give away =)

    SvarSlet
  2. Jeg har lige et spørgsmål... Har for første gang i dag lavet sæber (tingene er købt i Panduro), men jeg blev lidt i tvivl mht farve og duft... Nu var der duft i den sæbe jeg købte (var en del af et sæt), og farven købte jeg så ved siden af... Der stod at man skulle lade det køle lidt, ligesom du også skriver, men jeg syntes det størknede (en smule) lyn hurtigt, så jeg smækkede farven i ret kort efter, hvor det stadig var ret varmt... Hvor lang tid skal man lade det stå inden man kommer duft og farve i???

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - undskyld det sene svar :( Jeg har startet med at tilsætte farven mens sæben endnu var ganske varm - uden problemer. Jeg har ventet lidt, måske nogle minutter inden duften kom i. Du skal blot vente fordi duften vil fordampe hvis blandingen er alt for varm. Men blir den hurtig stiv har du nok ventet for længe. Så kan du varme det op igen og tilsætte duft, når du har fået sæben smeltet igen og kølet lidt ;)

      Slet