lørdag den 13. oktober 2012

Efterårsferie = hygge

Så i dag ville Marie lave modellervoks. Vi fik lavet en stor portion og så fik hun ellers lavet kager ;)

Hvis du selv vil lave modellervoks er opskriften her

2 spsk alun (købes i Matas)
2 dl fint salt
5 dl mel
1 1/2 spsk madolie
2 dl kogende vand
Tilsæt evt lidt frugtfarve

Bland salt, mel og alun i en skål. Tilsæt olie og kogende vand. Rør nu til massen hænger sammen og ligner modellervoks. Nemt ikk.!

Modellervoksen kan holde sig i en lukket pose i køleskabet :)

5 kommentarer:

  1. Hvor er du sej Jo, så biksede du da lige lidt modellervoks sammen :) *smiler*
    Åh jeg har faktisk aldrig været god til at lave sådan noget sammen med ungerne. Har altid synes at det blev et værre svineri :(
    Hvis de malede var der skisme også altid mere maling på køkkenlåger og møbler end på papiret(!)
    Men i går lavede jeg skisme saltdej og HYGGEDE med de to store + at jeg i dag cyklede med alle 3 ned på skovlegepladsen og hyggede i 2 timer!!!
    Tag liiiige hatten af for mig hva *ha ha ha* Nå man lærer vel hele livet.
    kh og god weekend
    Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh Libbie. Jeg giver dig så evig ret i at det sviner en del, men hva fanden. Jeg vil hellere rydde op efter hende end ikke at give hende mulighed for at lege :) vi har dem jo kun til låns de små, så det er med at nyde de små øjeblikke, også selvom det kræver oprydning efterfølgende, ikk :)

      Slet
    2. Og så hatten af for dig :) fedt med hyggetid

      Slet
  2. Det minder mig om den tid jeg lavede trylledejs figurer i stribevis, og solgte dem til en latterlig pris, i forhold til det store arbejde det var at lave dem.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Altid hygge med den slags leg. Marie elsker det bare og vi får mange spændende kager sådan en dag.

      Slet